יש כמה שלבים בתהליך של ייעוץ עסקי שיווקי. כדאי לדעת אותם כדי להיערך כראוי לקראת יכולת בניית מערכת ארגונית שתוביל לתוצאות שאנחנו רוצים. התוכנית תאפשר למנהל העסק לשווק את העסק שלו בצורה מסודרת ועקבית לאורך כל השנה.
ייעוץ שיווקי ניתוח ואפיון
ראשית, ישנו את הניתוח שיווקי של העסק: מדובר על ניתוח סביבה חיצונית כמו למשל שוק, מתחרים. לאחר מכן, ניגש לניתוח העסק- ניתן למצוא מאפיינים כמו חוזקות, משאבים, נקודות לשיפור, ניתוח והגדרת קהל יעד, התאמת המוצר, שרות לקהל היעד תוך יצירת בידול שיווקי מתאים ועוד. ואז, בסופו של תהליך, נבקש לבנות תקציב שיווקי שבו נגדיר למעשה תמהיל שיווקי מתאים שיהיה בו מספר ערוצי שיווק.
אנחנו מבינים שכיום עיקר השיווק מתקיים ברשת האינטרנט. כך לדוגמא בגוגל ובפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. יש גם שיווק באמצעות נטוורקינג, יצירת שיתופי פעולה וקשרים עסקיים. אנחנו מדברים על בניית תהליך שיווקי ממוקד ומותאם לעסק ויצירת תוצאות מהירות ובתקציב סביר ולא גבוה במיוחד.
אם לעסקים קטנים אין תוכנית שיווק מסודרת ואין להם מנהל שיווק הרי מי שעושה את זה בדרך כלל זה הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולפעמים גם המזכירה.
לכן כדאי לבנות תוכנית שכוללת: ניתוח השוק ומתחרים, בניית האסטרטגייה השיווקית של העסק תוך שימוש במודלים שונים, יצירת בידול מול המתחרים ויתרון תחרותי, בניית תמהיל פרסום ושיווק, בניית תקציב, לו"ז וגנט משימות, הגדרת יעדים ומדדי הצלחה.