איך הפך הפרסום בפייסבוק לכלי כה מרכזי עבור בעלי עסקים? רבים טוענים שעם הופעת האינטרנט העולם הפך לשטוח, אך עם הופעת הפייסבוק בפרט ורשתות חברתיות בכלל, ניתן להרחיק לכת ולומר כי הפכנו לכפר גלובלי, כפר המאחד ומחבר בין בני אדם מקצוות שונים בעולם במקום אחד, פייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם.
מהו פרסום בפייסבוק?
אחרי שתם עידן ה Farmville וה-Candy Crush, משתמשי פייסבוק רבים הבינו שהם יכולים להשתמש בפלטפורמה לפרסום בפייסבוק, אך לא כולם יודעים איך לעשות את זה נכון או איך לנצל את הכלים בפייסבוק בצורה יעילה. אם יועץ השיווק שלכם לא יודע להסביר כיצד לבצע פרסום נכון בפייסבוק, יכול להיות שיש לכם בעיה קלה.
פרסום בפייסבוק מאפשר לבעלי העסקים למקד באופן מדויק את קהל היעד הרלוונטי אליו הם רוצים להגיע ובכך לייעל את הקמפיינים ולחסוך הוצאות מיותרות. להבדיל מפרסום בגוגל המתמקד בביטויי חיפוש, פרסום בפייסבוק מתמקד באנשים וביצירת אינטרקציה איתם כדי לגרום להם לבצע את הפעולה הרללוונטית לעסק שלנו (חשיפה למותג, ביצוע רכישה, מילוי טופס ליצירת קשר המאפשר לבעלי העסקים לחזור ללקוחות ואף לשמור את הפרטים שלהם במאגר התפוצה של העסק כדי להמשיך לשמור איתם על קשר ופעולות נוספות אחרות).
אם בכל זאת קיימת התלבטות אם להתחיל להשקיע בפרסום בפייסבוק או לא, הנה מספר יתרונות של השיטה:
- כלי פרסום מתקדמים – הכלים שהפייסבוק מציע מתעדכנים כל הזמן וכך דואגים שתמיד תהיו עדכניים וצעד אחד לפני כולם.
- פרסום ויזואלי – למה להסתפק רק בטקסט כשאפשר לייעל את הפרסום עם נוכחות ויזואלית כמו תמונה או וידאו?
- פילוח מתקדם של קהל היעד – פילוח ממוקד לפי הקריטריונים שתבקשו ( גיל, מין, תחומי עניין, מיקום ועוד).
- שליטה מלאה בתקציב – פרסום בפייסבוק מאפשר לכם לשלוט באופן מלא בתקציב היוצא על כל קמפיין בכל רגע נתון.
- פרסום ויראלי – אינטרקציה של המותג עם הגולשים ברשת מובילה לתגובות, לייקים ושיתופים וכל אלה מגבירים את רמת החשיפה.
- עלות נמוכה לקליק – עלות עבור קליק על מודעה או החשיפה אליה בפייסבוק היא נמוכה יחסית. כמו כן, ניתן להגיע לחשיפה רחבה בתקציב פרסום נמוך.
רוצים כבר להתחיל? קבלו כמה טיפים:
- מתחילים פרסום בפייסבוק? אל תשכחו להטמיע את הפיקסל. הפיקסל "צובע" את קהל שנחשף למודעה שלכם וכך עוזר לכם ליצור קהלים חמים ולפרסם להם תוכן מותאם.
- תעודדו שיח – ידוע שככל שקהל הגולשים יותר מעורב במודעה בין אם זה דרך לייק, דרך שיתוף או בין אם זה דרך תגובה, החשיפה למותג שלכם מתרחבת. איך מעודדים את השיח הזה באמצעות פרסום בפייסבוק? תשאלו שאלות, תערכו סקרים, תעלו נושאים שנויים במחלוקת, תשתפו עובדות ואנקדוטות ועוד.
- תעלו וידאו – מי לא אוהב סרטונים של עשה זאת בעצמך, סרטונים על חתולים או פשוט סרטוני הסברה שמסכמים טקסט של שני עמודים לדקה אחת של צפייה? התוכן הויזואלי, על כמה וכמה כשהוא לא סטטי, מעודד את הקהל להמשיך להתעניין במותג שלכם ולשתף איתכם פעולה על באמצעות לייקים, תגובות ושיתופים וכך גורמים למותג שלכם להגיע לחשיפה רחבה יותר. למעשה סרטונים מקבלים את רמת החשיפה הכי גבוהה בפייסבוק, אז נצלו את זה לטובתכם.