קידום באינטרנט – כל מה שצריך לדעת

תמונה של Yossef zilberberg
Yossef zilberberg

אם יש לכם עסק, סביר להניח ששמעתם, לפחות פעם אחת, את המילים 'קידום באינטרנט'. אז מה זה בכלל קידום באינטרנט? קידום באינטרנט הוא למעשה הכלי הכי חשוב של עולם השיווק במאה ה-21. האינטרנט נכנס לחיינו בסערה וכבש את לבנו. מה שהתחיל בהתחלה מפנאי ומשחקים הפך במהרה לכלי שבו אנו משתמשים כמעט בכל תחום, החל מתחום החיפושים ועד לתחום החברתי, כך שלא מפתיע שבעידן המסכים, האינטרנט הוא כלי קריטי לפרסום. מנועי החיפוש והרשתות החברתיות הם הכלי הכי חשוב שבו תוכלו להשתמש עבור קידום העסק שלכם, ואם תעשו קידום באינטרנט בחכמה – העסק שלכם יפרוץ ויכניס לכם לא מעט כסף.

אז מה האופציות שלכם לקידום באינטרנט?

כדי לדבר על האופציות, נחלק את עניין הקידוםלשני מודלים:

  1. מודל PULL: במודל זה של קידום באינטרנט, הגולש מחפש אתכם ואתם צריכים לדאוג להיות הראשונים שיופיעו לו בחיפוש, וחשוב מכך – למשוך את העין כדי שיבחר דווקא בכם. לדוגמה: לכם יש חנות רהיטים, וגולש מחפש ספה. פלטפורמה אינטרנטית המתאימה למודל זה היא כמובן גוגל, מנוע החיפוש שכבר מזמן הפך למעצמה אינטרנטית חסרת תקדים. יש לכם אפשרות לקדם את העסק שלכם בגוגל, בין אם במודעות ובין אם בתוצאות החיפוש, ולדאוג שהעסק שלכם יהיה הדבר הראשון, או הבולט ביותר, שהגולש יראה כשהוא מחפש את המוצר שלכם יש להציע לו.
  2. מודל PUSH: במודל זה, הגולש יתקל במוצר/בשירות שלכם מבלי שחיפש אותו, אך המודעה שלכם תעורר את סקרנותו ותגרום לו לחשוב, או אפילו להבין, שזה המוצר שהוא זקוק לו על מנת לקבל מענה על צורך מסוים. מודל זה רלוונטי לרשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין וכו' – שבהן הגולש למעש משוטט בפיד ולכם יש הזדמנות להבליט בתוכו את העסק שלכם בצורה כזו שתבהיר לגולש כי מדובר במשהו שהוא צריך.

לקידום ממומן ברשת יש אלמנטים רבים, בהם מגוון רשתות חבריות וגם כאלה שפחות חשבתם עליהן כרלוונטיות לעסק שלכם יכולות להפתיע. על כל הדברים לבצע קידום נכון תוכלו לקרוא במאמרים שלנו. אז קדימה, אל תתנו לנו לחכות יותר מדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *