אתר ecommerce הוא הליבה של עסק שרוצה להרוויח ממכירות באינטרנט. עולם אתרי המסחר (Ecommerce) רחב מאוד, אתר מסחרי יכול למכור מוצר פיזי או דיגיטלי בצורה מהירה ופשוטה, להרחיב את מעגל לקוחות העסק ולייתר לחלוטין את הצורך בחנות פיזית על שלל העלויות הכרוכות בה.
עם זאת, אתר ecommerce יכול להפוך להיות מכשול לעסק. גולשים מתוסכלים עלולים לנטוש לא רק את אתר אלא גם את המותג, על כן לפניכם 10 כללים חשובים שיאפשרו לאתר שלכם לייצר את תחילת המאמר בצורה קלה יותר.
- אל תגרמו לגולשים לחכות.
אתר ecommerce איטי, דפים שנטענים במשך עשרות שניות ולפעמים דקה שלמה פשוט לא יעבדו. הדברים תלויים במשתנים רבים ביניהם משקל התמונות, מהירות תגובת שרת האחסון ומורכבות האתר- בכל אופן, את הגולש זה פחות מעניין. - תוכן חשוב בלבד- וקודם.
לא צריך לכתוב מאמרים ארוכים בדפים מסחריים, לקצר ולדייק בתוכן, לפנות לקהל הרלוונטי ולהניח לו את הפרטים החשובים בקדמת הדף, ממש מול עיניו. הוא לא צריך ולא יחפש את מה שלא תנגישו לו בצורה נוחה. - לא להחביא את החנות או את המוצרים האהובים יותר.
"אני אשים את המוצר הנמכר ביותר בדף מספר 5 כדי שבינתיים יראו את כל המו.." לא. הקלו על הגולשים. - דף מוצר פשוט ולא עמוס.
תמונת מוצר, הסבר על השימוש אם יש צורך, מחיר רגיל ומבצע ויאללה. ביי. - לא יותר מ2 צבעים שולטים בדף.
תרגיעו עם הלחץ. גם ככה כולנו מנסים לעבור את היום בקלות, 2 צבעים טובים בדף וזהו. מה שחשוב זה המוצר, לא האתר. - טקסט קריא.
אמרנו קצר אבל גם ברור מבחינת פונט והדגשה. - תמונות.
ברמה גבוהה ככל שניתן (תוך שמירה על משקל נמוך) וכזו שמציגה את המוצר בצורה המדוייקת ביותר גם בהגדלה. - השתמשו בפרורי לחם.
מה משותף לשניצל ואתר ecommerce? באתרי סחר, Breadcrumbs חשובים גם למסע הגולש, מדי פעם הם ירצו לחזור אחורה וקדימה, וגם גוגל נותנת להם החל מאפריל 2020 מיקום חשוב בשפה האורגנית שלה. - תציעו עזרה וירטואלית
אם יש לכם מוצר שיכול לעורר שאלות רבות (הוא חדש בשוק, הוא ייחודי שלכם) שיהיה צ'אט מדוייק ככל שניתן, אם אפשר ממש אליכם לוואטסאפ שיגיע לצוות חי- מצויין. - צ'ק אאוט תוך פחות מדקה
ותכתבו את זה. אל תפחדו לומר "50 שניות וביצעתם הזמנה" או לפחות לתת את ההרגשה הזו, לא צריך להרשם כדי לבצע רכישה, אפשר גם כאורח. ואם יש להם כרטיס שאינכם מכבדים- דען לחזור אליהם טלפונית.
שימו לב שהחוט השזור בכל הכללים הוא הקלה על הגולשים. נסו לדמיין שהרוכש הפוטנציאלי שלכם, לא משנה מי הוא באמת- שמו סאם, הוא אדם עצלן ששוכב על ספה וצופה בנטפליקס, תוך כדי, הוא נתקל במוצר שלכם אולי בפייסבוק ומשחק עם האפשרות של רכישה. משם – תבנו לו אתר.
בהצלחה.
הכותב הוא יוסף זילברברג. מנכ"ל ובעלים בויראלי.