מפה לאוזן – האם כך באמת אפשר להחזיק עסק? בעלי עסקים רבים מגיעים אלינו עם עסק חי, עסק שמוכר ועובד יפה כבר שנים בישראל, מדינה שלהחזיק בה עסק – לא פשוט.
עם זאת, כל בעל עסק ותיק יודע שלסמוך על שיווק "מפה לאוזן", יכול להחזיק תקופה קצרה יחסית וחשוב מאוד לבנות ערוץ שיווק נכון המורכב מרמות שונות של פנייה ללקוחות פוטנציאליים.
אז מה חשוב?
- חשיפה– עסק צריך להיות מוכר נקודה. אם קהל רחב מכיר את המוצרים שלך, סטטיסטית אתה גם תמכור יותר. כל שאר הנקודות נוגעות בדברים שאתה יכולה לשפר ידנית בעסק. (כולל שיפור של המוצר עצמו או תהליך השירות אם זקוק לשיפור).
- מכירה– תכנים מסויימים בפרסום לא יהיו ארוכים או אינפורמטיביים אלא יניעו את הגולש לרכישה. בצורה ממוקדת ומהירה
- יח"צ וניהול משברים– ישנם מוצרים, חברות ועסקים שיש תקלות באחד מהמרכיבים שבונים אותם. זה יכול להיות שירות קלוקל או מוצר לא אמין וכו'.
כל עסק רוצה שכל לקוחותיו יהיו מרוצים ומחוייב לתקן ולשפר את עצמו בכל נקודה כל הזמן. אבל בדרך לשם יכולים להיווצר "פקקים" של לקוחות שחוו את חבלי הלידה של העסק שלך והם מגיעים היום כדי להתלונן (בצדק) או להזהיר את החברים סביבם. חשוב לנהל נכון כל משבר כזה בעודו קטן, לדעת לזהות את נקודת הפגיעה בלקוח ולעזור לו לחוות את העסק שלך מזווית חדשה. - רימרקטינג– קהל שראה אותך ברמת החשיפה, לא היה מוכוון מכירה, אבל אם הדברים נעשו כמו שצריך- הוא הכיר אותך. והוא זוכר. חובה מקצועית לפנות אליו בפעם השנייה והשלישית כדי לכוון אותו בשפה חדשה – לביצוע רכישה.
הנקודות הכלליות האלו שהזכרנו שמתפרקות לחלקים רבים, דורשות תקציב וצוות שיודע לבנות מערך מקצועי לכל אחד מהם. תקציב קטן מדיי יכול לעשות את הפעולה ההפוכה ותקציב גדול מדיי יכול לעבור את סך ההכנסות מהמוצר ואז מה בעצם עשינו?
כבעל עסק חשוב שתדע שהנקודות האלו מוטמעות בתהליך השיווק שלך. תדע שהצוות שבנה לך אותם יודע איך לנהל ולנייד את התקציב בתוך מערכת הפרסום ושהוא "עם היד על הדופק" בכל יום מחדש.
רוצים לשמוע עוד על קידום העסק שלכם ולהיפגש עם צוות "ויראלי"? פנו אלינו!