הומור בפרסום הוא היכולת של המוצר ליצור רגש אצל הלקוח. אז מה מצחיק אותך? חלומם של מפרסמים הוא לשתול צ'יפ חכם במוחם של בני האדם שיזכירו לנו בכל פעם שאנו צריכים (או לא) מוצר מסויים, את החברה אותה הם מפרסמים, הטריגרים האלו המופעלים אוטומטית נוצרים בזכות פרסום טוב שיודע לגעת באחת מ2 נקודות, הומור (או עונג) וכאב.
הומור בפרסום – איך זה עובד?
בוודאי תהיתם לעצמכם פעם מדוע פרסומות מנסות להצחיק אותנו כל כך? מדוע הן מנסות לרגש אותנו ולקשר פתאום בין אמא לסלולרי, בין קורנפלקס לאליפות עולם או בין שעון אלגנט לרב חובל בספינה.
הנקודות האלו חשובות מכיוון שהן נוגעות לנו במנעד רחב של רגשות על ספקטרום הכאב והעונג ומתזכרות אותנו במהלך היום אם נרצה ואם לא. פרסומת מצחיקה שהצליחה לגרום לנו לחייך או אפילו ממש לצחוק בקול תשב לנו בראש מספר ימים, חודשים, ואפילו שנים! (מי לא זוכר פרסומות נוסטלגיות?) כשנגיע למעמד הבחירה בחנות, יהיה קל יותר לבחור את המוצר המוכר שגרם לנו לחייך, אולי אפילו נצטלם איתו רגע ונספר לכולם שקנינו את המילקי של רועי כפרי.
ובואו נחשוב על כל המותגים החזקים היום בפרסום ועל הומור בפרסום שלהם. מי המוצר שגורם לנו לגחך הכי הרבה שאנחנו רואים את הפרסומות שלו? כנראה דורקס. נכון שיש למותג הזה את המוצר שכנראה הכי קל לפרסם, ונכון שכולנו אנשים מבוגרים עם קריירה וזוגיות אבל עמוק בפנים נשארנו ילדים בני 13 אחרי שיעור חינוך מיני בבית הספר היסודי, אבל גם כאן הקו בין פרסום טוב לוולגריות לשמה הוא דק מאוד, והם מצליחים לשמר ולהרחיב את הבסיס שלהם עד כדי יצירת קהילה, באמצעות פרסומות שגורמות לנו להקרע מצחוק ולתייג את החברים שלנו.
הנה וידאו המכיל פרסומות שלקחו את מרכיב ההומור כמוטיב מרכזי:
לסיכום הפרסום ההארד-סייל המכירתי עובד עד רמה מסויימת. בטווח הארוך ועל מנת שתוכלו לצבור קהל ולשמור עליו בצורה שתוכלו ממש ליצור קהילה שתפרסם את המוצר עבורכם, הומור בפרסום הוא דרך בטוחה להשיג את המטרה הזאת.