חברות הפרסום חייבות להפסיק להסתכל מהחור של המנעול

תמונה של Yossef zilberberg
Yossef zilberberg

עד לפני כמה חודשים חברות הפרסום הדיגיטליות בישראל היו מורכבות מאנשים מוכשרים שכותבים לעסקים את הפייסבוק, את האינסטגרם, מייצרים קמפיינים מכירתיים בגוגל ובונים דפי נחיתה ואתרים. למעשה, בעל עסק יכל להמשיך לעבוד כרגיל כשהוא מקבל דיווח על הנעשה בפלטפורמות הפרסום שלו, כמערך שיווק צדדי שלפעמים צולח ומביא לידים איכותיים ואלפי מכירות ולפעמים רק נותן חשיפה רחבה.

אוסף הכלים והיכולות הקיימים היום בשוק הופך אותנו, את חברות הפרסום למפלצת אחרת לגמרי.

שמתי לב לעניין בפעם הראשונה כשלפני מספר חודשים ביקש ממני לקוח להסתכל רגע במערך השיווק הכולל שלו, גם זה שבקופות המכירה בחנויות, להקשיב למוכרים ולקונים ולתת לו חוות דעת אישית על שיפורים שהוא יכול לבצע בעסק.

לא אלאה אתכם בכל הסיפור אך אגלה שאיסוף החומרים למשרדנו כשאנו משווים את הנתונים לניסיון שלנו ברשת והקמפיינים שבנינו לו – גרם לנו לשינוי באסטרטגיה שגרמה לחיסול מלאי הלקוח ולביקוש גובר ממקורות חדשים. כמובן שהלקוח המאושר ביקש להגדיל את תקציב הפרסום אבל מדובר בעצם רק בקצה הקרחון. ההתנסות הזו לימדה אותנו שחברות שיווק מתקדמות חייבות לייצר ערך חדש ללקוח ולהפסיק להסתכל מהחור של המנעול. הגיע הזמן לפתוח את הדלת ולהיכנס פנימה.

מאז, ביקשתי מעוד רבים מלקוחותיי לתת לנו גישה כזו מלאה לכל הפרמטרים החשובים בעסק, כל כך הרבה תובנות בכל עסק, רעיונות חדשים, פלטפורמות רלוונטיות וכמובן שיפורים בהמרות מחייבות אותנו חברות הפרסום להפסיק להיות חברות לפרסום בפייסבוק, או גוגל, חברות ליוטיוב או מיתוג לרשת. חברות הפרסום הופכות להיות מערך השיווק של העסק, חברה ליעדים ולא לפלטפורמות.

כבר כמה חודשים שאנו עובדים עם לקוחות חדשים בצורה הבאה: אנו לומדים על היעד אליו רוצה להגיע בעל החברה, לומדים את החברה ואת יכולותיה, את נכסיה הדיגיטליים (ואת מה שאין וצריך להקים) ובונים את האסטרטגיה לפי היעד. לקוח לא מבקש מאיתנו דף פייסבוק או אינסטגרם, לקוח לא מבקש מאיתנו לכתוב לו פוסט או לייצר קמפיין. לקוח מבקש מספר לידים, לקוח מבקש חשיפה לעיר או מדינה, לקוח פשוט גוזר לנו יעד ואנחנו בונים את הדרך לשם בצורה היעילה והרווחית ביותר ללקוח.

רוצים לשמוע עוד? מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ עם מנהלת המשרד שלנו, חני. 0522246778

הכותב הוא יוסף זילברברג. מנכ"ל חברת ויראלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *